تابش از تخصیص 258 میلیارد تومان در بودجه سال 1390 برای مساجد سراسر کشور خبر داد


محمدرضا تابش در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان اردکان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود:در بودجه سال 1390 از طرف دولت مبلغ 100 میلیارد تومان برای مساجد پیش بینی شده بود که این میزان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به 258 میلیارد تومان افزایش یافت و مقرر گردید این اعتبار از طریق سازمان اوقاف و شورای برنامه ریزی استانها توزیع گردد.


عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در ادامه افزود: 20 میلیارد تومان نیز برای امامزاده ها و بقاع متبرکه،110 میلیارد تومان برای عتبات عالیات منظور گردید و یک میلیارد تومان هم برای حمایت از فعالان عرصه ترجمه قران کریم به بودجه سالجاری افزوده شد.


تابش از اختصاص ردیف بودجه مستقل برای دانشگاه علوم قرانی و اعتبار 2 میلیارد توماني برای آن خبر داد و تصریح کرد: معافیت پرداخت بهای آب،برق وگاز و هزینه حق انشعاب انرژی برای مساجد و حسینیه های روستایی و دارالقران ها از دیگر تصمیمات مجلس بود و افزود: همچنین نیم درصد از کل اعتبارات دستگاههای اجرایی برای نشر ترویج قرآن کریم بین دستگاههای فعال در امر قرانی از جمله اوقاف توزیع خواهد شد.


نماینده مردم اردکان با اشاره به این موضوع که سال گذشته فقط 50 درصد اعتبارات درنظر گرفته در این خصوص تخصیص یافته است ، بر لزوم تخصیص کامل اعتبارات منظور شده در سالجاری و پیگیری لازم توسط دستگاههای مربوطه تاکید نمود.


وی در ادامه به برخی از مسائل مرتبط با برخی از موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان اردکان اشاره كرد وبا توجه به پیگیری های چندين ساله صورت گرفته از اينكه روند حل مشكلات كند و ناراضي كننده است خواستار جديت بيشتر در اين امر شد.


تابش مواردی همچون تعیین تکلیف وضعیت زمین ورزشگاه جنت آباد، مجتمع رفاهی امامزاده سیدنورالدین ، ساختمان پزشكي قانوني و بازارچه بازارنو را خواستار شد و به مسئولان اوقاف و شهرداري توصيه كرد تا با توافق يكديگر مشكلات پروژه ها و انتظارات مردم را برآورده سازند.


در ادامه جلسه که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان،فرماندار،شهردار و جمعی از مسئولان و اعضای هیات امنای بقاع شهرستان اردکان نیز حضور داشتند، حاضرین نقطه نظرات خود را بیان و تصمیماتی اتخاذ گردید.


از جمله تصمیمات اتخاذ شده می توان به شروع عملیات جدول گذاری و معابر امامزاده ساغند،تعیین تكليف وضعیت زمین ورزشگاه جنت اباد با توافق شهرداری و كمك فرمانداري در اسرع وقت؛ وتعیین اكيپي کارشناسی جهت حل مجتمع امامزاده سیدنورالدین و بازارچه بازارنو اشاره نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا